Monday, April 27, 2009

TENSION...To choose between "ANGEL" & "DEVIL".....

I just received a relief... I JAYA....i really hate that class. at the age of 13, they have a really high potentiol to become useless in their whole life...as they grom up, they will just cause more troubles to school. its not a pray from a teacher but the truth...the composition of the students is not too differ, malay and chinese but the challenge is great...it drives me crazy...thank allah im leaving this school.. but the chaos caused by them is unbearable. they just cannot be healed...
They cannot focus at anything, one of my friends here now just let them do any thing as they wish..out of energy to control them....jusat the same case with me with 2 m. both are like hell...the different i still have enough energy to yell and shout at them but see mee refused t control them now. yesterday, wong and see mee said they can hear my voice untill staff room. i just want to make them listen.
Sakit la hati bila kita terjerit2 mcm apa masa mengajar then tibe2 bile suruh buat dekat depan, panggil sesiapa yang bertuah langsung tak boleh nak buat...dah bodoh tu mengaku lah bodoh dan dengar apa yang cikgu ajar. datang depan, kawan plak yang kena ajar. memang dia nak cari nahas. dendam saya pasal dia tidur waktu kak nora observe hari tu pun belum habis lagi. duduk dekat belakang, berkhayal kemudian terpinga-pinga bila saya panggil ke depan selesaikan soalan...saya betul-betul geram. she is driving me to madness...in the end, she got scolded by me and the whole class being punished too....listening to my mumbling....mesti dalam tempoh 4 bulan ni dia tak belajar apa-apa....duduk kat belakang, tidur dan berkhayal macam orang tengah high....
Tak abis lagi pasal 1 jaya jahanam tu, tiba2 saya merapu pulak pasal sharifah 2 setia....banyak betul hal saya nak membebel pasal diorang yang kat sekolah ni...tapi bila fikirkan farihanis hajar vhinusha dayang balqis yasmin tidakla sakit sangat hati ini. ada juga sesuatu untuk saya simpan jauh di dalam di sudut kenangan hati saya yang ada juga kebaikan yang saya dapat dari sekolah ini.....faiz faiz faiz nama yang sama tetapi amat berbeza juga mengajar saya tentang kehidupan di sekolah dan cara terbaik untuk menghadapi mereka. walaupun mereka membuatkan saya marah tetapi dendam itu tidak sehebat dendam saya pada 2 maju. lelaki dan perempuan sama sahaja. berani aimuni menghentak buku ats meja, enggan mengaku tidak membawa buku teks. sudah terlalu lama saya menjadi baik, membiarkan mereka membuat keputusan sama ada hendak atau tiudak membawa buku, nah sekarang walaupun di saat akhir saya masih boleh dan akan bertindak....
Masih tercari-cari idea untuk berhadapan dengan 1 jaya untuk relief nanti....penat juga jika hendak marah sahaja....tapi bab kreatif ini saya memang fail....
Mencari sesuatu yang menyenangkan dan menggembirakan amat sukar berbanding berjumpa dan bertemu dengan perkara yang amat menjelikkan dan menjengkelkan...This is what we call L.I.F.E
At any path in this life, theres always possibility to meet 'angel' or 'devil'.....THEY will teach us how to live our life to the fullest....like it or not....be prepared so that we can choose to be either one of them..its something for sure...

No comments:

Post a Comment